נחל שרף, נחל חגור הר טרף ועין חווה - 10/2/2011

ביום חמישי הקודם, השקמנו כ-8 חברים השכם בבוקר בואכה שדה בוקר ומשם לבקעת צין

בשדה בוקר פגשנו את חיים ברגר, ג'יפאי וד"ר לביולוגיה אשר הקפיץ אותנו לעומק השטח לתחילת המסלול וכן דאג להטמין לנו את המזון לימים הבאים, המים והעצים שיפגשו אותנו בחניוני הלילה. תוכלו למצוא אותו ב http://www.negevjeep.co.il/.

סה"כ עמדו לרשותינו 3 ימים ותכננו לנצל אותם עד תום.

היום הראשון כלל ירידה בנחל שרף ועליה בנחל חגור, נוף מרהיב עם תופעות גיאולוגיות מרהיבות.

בלילה, תפס אותנו גשם, חוויה מרתקת במדבר. למזלינו (ולצערינו) היה מדובר בכמה מטחים לא ארוכים, שאוהלים עמדו בהם (וגם חשוב היה להקפיד לניילן את אוכל ושאר הדברים שחשוב שישארו יבשים).

ביום השני התחלנו לטפס להר טרף במסלול שאינו מסומן. העליה היתה דרך נחל טרף עצמו הכולל מספר מפלים מרהיבים (הגבוה ביניהם הוא כ-30 מטרים) שיש לעקוף מהצדדים. בנחל עצמו ניתן לראות אמוניטים וגם חלזונות מבורזלים אחרים.

מהר טרף ישנה תצפית יפה לבקעת אבו טריפה (בקעת האשלים) והחלטנו לרדת אליה ולהמשיך מזרחה עם שביל האוכפים (שאינו מסומן בסימון שבילים אך עם הרבה רוג'ומים) עד בואכה שביל ישראל ודרך הנפט דרומית לעין חווה. משם המשכנו צפונה על חניון הלילה אשר מעל לעין חווה.

בלילה השני מצאנו לצערינו כי גנבו לנו את האוכל המוטמן, למזלינו העצים והמים נשארו. נאלצו להספק בשרידי האוכל של היום השני וכן עזרה לא צפויה משני מטיילים שהגיעו בלילה עם פתיתים וכיכר לחם מיותרת עזרו להשקיט את הרעב.

היום השלישי הוקדש למסלול המעגלי היורד מחניון הלילה של עין חווה לעבר חרבת שרב, הסדקים, עין חווה ולבסוף גב חווה המלא גם לאחר שלא ראה מים כבר שנה שלימה.

פגשנו את הג'יפ המאסף בבקעת החול שמחים ועייפים. לסיכום העניין נסענו לעבר מחפורות הצינים.פרוייקט גרנדיוזי מן העבר להטמנת נפט בצלע ההר. די מרשים.

הנה כמה תמונות. שימו לב שכל המסלולים המתוארים מחייבים הגעה עם ג'יפ, חלקם עוברים בשטחי אש ויש לתאם זאת עם הצבא. המסלולים שלא מסומנים מחייבים תאום עם רשות הטבע והגנים.