חצי האי פליון - 26/3/2010

לאחר לילה ללא שינה (כי מה שווה טיול לחול עם תינוקת בת 8 חודשים אם אין לה חום בלילה שלפני הטיסה) יציאה מהבית ב 3 לפנות בוקר (הטיסה ב-7 אך כל עם ישראל ממלא את שדה התעופה), טיסה ראשונה ליעלה, ונסיעה של 4 שעות משדה התעופה אשר באתונה הגענו לאחד מהמקומות המקסימים ביותר ביוון -חצי האי פליון (Pelion) שלחופי הים האיגאי.

התמקמנו במלון שלנו (Kritsa), אשר נמצא בפורטריה ( Portarya ), כפר קטן המשקיף לבירת המחוז – וולוס ( Volos). המלון המנוהל על ידי יווניה אימהית בשם הלן, נמצא ממש מעל כיכר הכפר מתחת לעץ דולב ענקי וכלל גם מסעדה יוונית משובחת  בה הקפדנו לבקר לפחות פעם אחת מדי יום
למחרת, לאחר מילוי המצברים (14 שעות שינה עם הפסקות האכלה ליעלה...)

התחלנו להתוודע לחצי האי, שהוא למעשה רכס הרים המשתפל בשלושת מתוך ארבעת צדדיו. פנים הרכס, הוא ארץ פלאות ירוקה שבה משתלבים עצים עמוסי בר בחורשות של עצי בר, ביערות של עצי ערמון ועצים נוספים. הכפרים המסתתרים בתוך כל הירוק הזה, מתאפיינים בבתים המסויידים לבן, הבנויים בחלקם מקורות עץ עם מרפסות תלויות ורעפים אפורים. בין הכפרים נמשכות דרכים עקלקלות שלמרות היופי המרהיב הנשקף מהן, לא ניתן להסיט את המבט מפחד לפגישה לא נעימה עם נהג יווני ממהר מהצד שמנגד.

בכפר זגורה פגשנו בעידו, מכר ותיק של יוחאי, וזוגתו קרן שהחליטו גם הם להנות מחופשת הפסח ביוון ובשאר היום טיילנו יחדיו. אחרי ארוחת צהרים דשנה ממיטב מאכלי המקום, כוסית אוזו וקינוח של יוגורט בדבש וריבה, החלטנו להנות מטיול רגלי של כשעתיים המוביל מהכפר צנגרדה (Tsagarada) לכפר דומחרי (Doumahari) בשביל היורד מגב ההר לחוף הים. ההליכה בין עצי הערמון ושלל הפרחים הוורדים – צהובים, הרחיבה את הלב והעין.  על מסלול הטיול למדנו מאתר חביב הכולל מסלולי הליכה בפליון: http://www.pelion-paths.gr/Pelion-Walking.aspx
בתום הטיול, נפרדו דרכנו ואנו חזרנו למלון המשפחתי לארוחת ערב בחדר (יעלה ישנה)....

ביום המחרת, המשכנו לחקור את הצד המערבי של חצי האי, נהנים מעוד נוף, ארוחות יווניות והפסקות בטבע.

הנה סרטון קצר ולאחריו מספר תמונות ...