חבל טירול - 24/8/2011

לחבל טירול הגענו לאחר נסיעה יפיפיה. את נקודת הלינה קבענו ב Der Hoarachhof, בית חווה מקסיף הצופה לנוף המרהיב של העיר אינסברוק - בירת חבל טירול - ועל ההרים סביב.

לאחר ההתמקמות שמנו פעמינו לעבר החלק העתיק של אינסבורק המתהדרת בתואר "בירת האלפים" אשר אירחה מספר פעמים את אולימפידת החורף. ללא ספק מדובר במקום מקסים לטיול של חצי יום - יום. אנחנו וויתרנו גם כאן על המוזיאונים  והסתפקנו בשיטוט ברחובות העיר. במרכז העיר העתיקה נמצא גג הזהב, 3 מרפסות מצופות באלפי אריחי זהב, מתנה לרגל חתונתו של הקיסר מקסימליאן הראשון....
ליקקנו גלידה בעודני מטיילים בשבילי הפארק העירוני (בו יש לוחות שח-מט ענקיים, מגרשי משחקים מרשימים ובריכות עם ברווזים) וקינחנו הליכה לאורך הנהר החוצה את העיר.

לאחר הביקור בעיר ביקרנו מספר אטרקציות במסביב לה. התחלנו בעולם הקריסטל של סברובסקי מוזיאון בו בו הדימיון והיצרתיות של מיטב אמנים מהעולם פוגשים באינסוף הצורה והצבע של הקריסטל, החיבור מרהיב ומרתק והביקור במוזיאון מומלץ בחום.  בהמשך היום טיפסנו ברכבל נורדפארק הארוך במיוחד לפסגת הר הצופה על אינסברוק, הקפנו את הפיסגה וצפינו על העיר מלמעלה. לקינוח היום, קפצנו לטבילה באגם הסמוך למקום מגורינו. מאחר והגענו בשעות הערב, דמי הכניסה היו זניחים ויעלה ואבא בחנו מקרוב את מימי האגם (אין צורך לציין שאמא ישבה על הדשא וווידאה שאף אחד לא טובע…).

ביום המחרת, שהיה חם במיוחד, נסענו לעבר מכרות הכסף בschwazer Silberbergwerk. שם הטמפ' היא 12 מעלות כל השנה. לאחר נסיעה של כמעט קילומטר ברכבת כורים צפופה אל תוך בטן האדמה (חוויה מפחידה ליעלה...) הגענו לאחד המכרות המפורסמים אשר  בו הפיקו לפני כמה מאות שנים יותר מ 80% מתצרוכת הכסף של כל אירופה. הסיור במכרה חושף את המבקרים לאורח חייהם ועבודתם של הכורים שפעלו במכרה באמצעות חוויות אור-קוליות מרשימות (גם באנגלית).

בהמשך היום נסענו לטירת אמברס, טירה מהמאה ה-16 שנבנתה על ידי הנסיך פרדיננד השני. אין ספק שהבחור היה מיוחד במינו. בטירה אוסף מדהים של שריונות וכלי נשק מהתקופה, ואוסף עוד יותר מדהים הנקרא "גלריית הפלאים" בה ריכז פריטים אקזוטים במיוחד, החל בתיבות נגינה עם מגירות נסתרות וכלה בגילוף בקרני קרנפים, אלמוגים משומרים ופוחלצים שונים.

את היום סיhמנו במופע פולקלור בכפר בו ישנו בו העלתה להקת המתנ"ס המקומית מופע של מוסיקה חיה וריקודי עם אוסטריים, בלהקה חברים מבוגרים וצעירים ונראה כי המסורת ממשיכה לעבור מדור לדור. ראוי לציין את מכנסי העור אותם לובשים הבנים וכן ריקוד חוטבי העצים בו בושל מרק על הבמה....

את חבל טירול המקסים עזבנו צפונה לעבר מינכן. בגבול בין אוסטריה לגרמניה מצאנו את נקיק הרוחות - טיול לא ארוך שעיקרו הליכה בשבילים תלויים מעל נקיק עם מים צלולים וקרים...