עמק אאוסטה - 17/8/2012

לאחר יום טיול במילאנו הגענו לעת ערב לעמק אאוסטה שנמצא בצפון מערב איטליה. בירת העמק היא העיר Aosta והעמק כולו גובל בפארק לאומי עצום מימדים בשם Gran Paradiso.

בבוקר המחרת שמנו פעמינו לעבר Cogne, עיירה ציורית שמהווה מעין שער כניסה לפארק הלאומי וממנה ניתן לצאת לעשרות טיולים רגליים בכל הרמות. אנחנו בחרנו במסלול שמתחיל ברכבל וממשיך בטיול רגלי סביב אחת הפסגות באזור.

במרכז המידע הבטיחו שהטיול כולו לא אמור לקחת יותר משעה, הם כמובן שכחו לציין שמדובר בטיפוס תלול של 300 מטרים... מיותר לציין ששרדנו והנוף המדהים מהפסגה היה שווה הכל. משם המשכנו לביקור במפל קטן  (קטנטן) בסמוך ל Lillaz שהיה חביב אך לא יותר.

ביום המחרת נסענו לעבר Chamonix שנמצאת בבסיסו של ה  Monte Bianco או ה Mont Blanc כפי שקוראים לו הצרפתים. זהו ההר הגבוה ביותר בשרשרת האלפים המתנשא לגובה של 4,807 מטרים ביום טוב (תלוי בגובה השלג וכו'). גם כאן הנוף פשוט עוצר נשימה!

מהר ירדנו לביקור קצר בעיירה ובילנו את אחר הצהריים בפארק החביב שבטבורה. בערב כשחזרנו לAosta  שמחנו לגלות שבדיוק מתקיים שם פסטיבל אקורדיונים ששחתם עוד יום מוצלח.

ביום המחרת יצאנו בדרנו מזרחה לכיוון אגם מאג'ורה בדרך עצרנו בעיירה Chamoix שהיא עיירה נטולת מכוניות שהכניסה אליה היא באמצעות רכבל בלבד. מן העיירה לקחנו רכבל פתוח אל אגם קטן ונפלא בשם Lod בו בילינו בנחת את אחר הצהריים בפיקניק של במבות ופירות יבשים.