הרי טרודוס - 14/8/2014

לאחר טיסה שהתארכה (UP" did not go up"...) ועיכוב נוסף בחברת ההשכרה, נסיעה לילית (בצד שמאל!!!) הגענו סוף סוף אל הכפר Lofou הציורי להפליא.
במקרה התמזל מזלנו להגיע בערב חג והכפר כולו היה מלא מבקרים. חיפוש המלון בסמטאות הצרות ממילא היה מסובך במיוחד בהתחשב בכמות הרכבים האדירה שעמדו בצידי הדרך שלא לדבר על בעיות החניה... ובכל זאת הצלחנו בסופו של דבר להגיע אל החדר באדיבות Xenios המארח הנפלא שלנו ורעיתו המקסימה שחיכתה לנו בקוטג'. החדר שחיכה לנו היה מאובזר לתפארת ומלא בפינוקים של פירות יבשים ומצרכים לארוחת בוקר (שלא היתה כלולה במחיר החדר) - פינוק אמיתי.

לאחר שנת לילה במיטת אפיריון מפוארת השכים אותנו המארח שלנו יחד עם קופסא של מאפים טריים והסברים על מסלולים באיזור, בהמלצתו שמנו פעמינו אל הכפר הציורי Omodos. הסתובבנו בין הסמטאות הצרות, התרשמנו מבעלי המלאכה השונים, נפחי הזכוכית ואספני העתיקות וסיימנו בארוחת Mezze ענקית. מה זה Mezze? Mezze  הוא מעין טאפאס קפריסאי, ארוחה הכוללת בין 15 ל-20 מנות קטנות בתפריט קבוע (המשתנה ממסעדה למסעדה) - טחינה, צזיקי, לחם, ממרח עדשים כתומות, חלומי מטוגנת, פסטיצ'יו (שהוא מאפה של פסטה ובשר) וכמובן סובלא או סובלקי שהם שיפודים קפריסאים ועוד ועוד. בקיצור דרך טובה, טעימה ומשביעה להתוודע למטבח הקפריסאי.

משם  אחרי שנ"צ קצר באוטו המשכנו למפלי Kalidonia, מסלול שאורכו כ 3 קמ' המטפס למפל ויורד חזרה, דרך לא רעה לשרוף כמה קלוריות של Mezze...

למחרת יצאנו מערבה לעבר מנזר קיקו ( Panagia tou Kykkou) שהוא המזר הגדול ביותר בקפריסין כולה. המנזר שנבנה לפני כ 900 שנה מעוטר כולו בפסיפסים מוזהבים ונפלאים שחודשו לפני מספר שנים. בשנות החמישים שימש המנזר למרכז תקשורת ואספקי של חברי ארגון EOKA שנלחמו בבריטים. משם, בדרך חזרה עצרנו במנזר Trooditissa המקסים - אין ספק שהנזירים האלה יודעים לבחור לעצמם Prime Locations .... מהמנזר המשכנו אל הכפר Kakopetria. החלטת ניווט שנלקחה ברגע של חיפזון עלתה לנו בחצי שעה מורטת עצבים של נסיעה בסימטאות הכפר הצרות להחריד  - לא לבעלי לב חלש (בטח שלא לכאלה שרגילים לנסוע בצד ההפוך של הכביש...). כדי להרגע עצרנו להפוגה של קפה קר וממתקים קפריסאים בחלק המודרני של הכפר ומשם חזרנו אל הכפר שלנו.

ב Lofou החגיגות היו עדיין בעיצומן והחלטנו להצטרף אל תושבי הכפר ואורחים ולצפות במופע מוזיקה קפריסאי ברחבת בית הספר. מקומות הישיבה במופע אינם מסודרים בשורות כי אם ערוכים סביב שולחנות וההופעה היא בעצם רק רקע למפגש רעים וארוחה. אפשר לקנות בדוכני המזון במקום קבאב, או סובלקי במחירים שווים לכל נפש ולהנות גם מארוחה עממית טובה תוך כדי.

למחרת החלטנו לקחת הפוגה מהכפרים והמנזרים ולהתוודע מעט לטבע של הרי הטרודוס. העפלנו לפיסגת האולימפוס שהוא ההר הגבוה בקפריסין (1,951 מ' גובהו) שם הקפנו את הפסגה במסלול מישורי ונהדר שאורכו כ 7 קמ'. מיותר לציין שהנוף היה פשוט עוצר נשימה.

ביום המחרת תמה השהות שלנו בהרי הטרודוס והתחלנו בדרכנו מערבה לכיוון פאפוס לחלקו השני של הטיול על כך מפורט ברשומה הבאה.