קרואטיה – פליטוויצה וחצי האי איסטריה - 21/8/2015

בהמלצת לשכת התיירות הידידותית בפוסטוניה בחרנו להעביר את הנסיעה הארוכה דרומה לעבר שמורת פליטוויצה שבקרואטיה לאורך קו החוף האדריאטי. בדרך עצרנו להתרעננות בטירה סחופת רוחות בעיר סניי (Senj). בטירה מוזיאון קטן המגולל את תולדותיה וכן מסעדה באווירה ימי-ביניימית.

לעת ערב הגענו והתמקמנו בקוטג' קטן שלו חצר רחבת ידיים בכפר הנמצא דרומית לשמורת פליטוויצה (Plitvicka Jezera). בעל הבית הסיק למענינו את הקמין בגזעי עצים שנחטבו דקות קודם לכן. סעדנו ליבנו בארוחת שישי חגיגית ועלינו על יצוענו מקודם כדי להשכים קום ולהקדים את תורי הענק המשתרכים מדי יום בכניסה לשמורה.
ההשכמה המוקדמת השתלמה, ולמעט עיכוב שנבע מהשלכת כרטיסי הכניסה היקרים להחריד על ידי עופרי (שלא באשמתו) לפח הזבל... התחלנו את המסלול ללא עומסים גדולים. השמורה מציעה מגוון מסלולים, ואנו בחרנו את מסלול H שעובר במפלים העליונים והתחתונים וכולל שיט באגם. לנו המסלול לקח סה"כ 8 שעות בהליכה נינוחה ועצירה צהרים ממושכת. השמורה אכן מרהיבה והתמונות מדברות בעד עצמן.

בבוקר המחרת שמנו פעמינו לחצי האי איסטריה (Istra) השוכן לקו החוף האדריאטי, בדרך עצרנו בכפר הציורי רסטוקה (Rastoke), השוכן על פלגי מים, שם נפרדנו בקפה ופאי דובדבנים מסבתא דפנה וסבא אלישע.

משם המשכנו לעיירת החוף הציורית והנהדרת אופטיה (Opatija). את צהרי היום העברנו בארוחה טובה, טבילה בים ויוחאי ניסה כוחו במסלול מכשולים מתנפחים ימי. לעת ערב טיילנו לאורך הטיילת ורחוב החנויות הראשי וקינחנו, איך לא, בגלידה. משם המשכנו למקום הלינה הבא בפאתי אופאטיה (Apartments Villa Učka).

לא מיצינו את חצי האי לאור גודלו והרצון לנוח מעט, ולמחרת ביקרנו רק בכפר עטור החומה מוטובאן (Motovan) הידוע בפטריות הכמהין שלו אותן טעמנו במגוון תבשילים המוגשים בכל מסעדה בכפר. גם כאן הגשם לא פגם בתכניותינו וליווה את דרכנו חזרה למלון (על הבריכה וויתרנו לקול מחאות הילדים).