ליובליאנה ודרום אוסטריה - 25/8/2015

לליובליאנה (Ljubljana) בחרנו לנסוע בדרך ארוכה ומתפתלת כדי ליהנות מעוד טירה ומעוד מערה....
מערת קריז'נה  (Krizna Jama) הצליחה להפתיע אותנו גם אחרי ביקור בשתי המערות הגדולות זאת בזכות ביקור הרפתקני באופיו. כל אחד מבני המשפחה קיבל זוג מגפיים ופנס רב עוצמה (המערה אינה מוארת והשבילים בה אינם סלולים). הביקור המודרך היוצא אחת לשעתיים, נכנס כחצי ק"מ בהליכה לתוך המערה ועוד כ-100 מטרים בשיט בסירה באחד מהאגמים התת קרקעיים הרבים שיש בה. המערה היוותה מעון שנת חורף לדובי המערות שנכחדו בתקופת הקרח והתנאים המיוחדים במערה אפשרו שימור מדהים של שלדי הדובים אותם ניתן לראות בסיור.
ביקור ארוך יותר בתאום מראש ולמספר מוגבל של משתתפים מאפשר סיור עומק, תרתי משמע, שאורכו 4 או 7 שעות. אנחנו ויתרנו הפעם על התענוג...

טירת סנז'ניק (Grad Sneznik) הסמוכה הצליחה גם היא להציג אופי אחר מטירות ימי הביניים בהם ביקרנו, שכן כל תכולתה מסוף המאה ה-18 השתמרה באופן מושלם לאחר ששרדה שתי מלחמות עולם ואת שלטון טיטו, זאת הודות למנהל משק בית ממולח במיוחד. הטירה בת 3 הקומות החליפה לא מעט ידיים ובסופו של דבר השתייכה למשפחת אצולה גרמנית. בטירה ניתן לראות מגוון פוחלצים וללמוד על חיי היום יום של האדונים והמשרתים שהתגוררו בה.

בליובליאנה מצאנו דירה מרוהטת למשעי בשכונה בשולי העיר (Apartment Maja) ואת הערב בילינו שלא כהרגלינו במרכז הקניות  BTC City העצום וקינחנו בארוחה במקדונלד'ס כיאה לקפיטליסטים בחופשה.

ליובליאנה העיר התגלתה כפנינה אמתית. למזלנו הגענו לכיכר המרכזית בדיוק בשעה בה יצא סיור מודרך חינמי בין שעתיים אשר עובר בין המבנים החשובים, הגשרים והכנסיות בעיר, ומשלב סיפורים היסטוריים בד בבד עם אגדות עם ופולקלור סלובני (הסיור יוצא כל יום בשעה 1100 ו 1500 מהכיכר אשר ליד הגשר המשולש). בתום הסיור, טיפסנו בפניקולר לתצפית על העיר מהטירה השולטת עליה. מהעיר נפרדנו בארוחה סלובנית מסורתית, קינחנו בעוגת גיבניאצה מקומית (שכבות של גבינה, פרג, תפוחים, אגוזים ובצק – או כמעט כל העוגות שאתם מכירים חוץ משוקולד, נאמר רק שמבין הקינוחים הסלובנים, אנחנו מעדיפים קרמשניט) ויצאנו לעבר יעדנו הסופי לטיול זה – וולפסברג שבדרום אוסטריה, שם לנו ב Hotel Aldershoff.

יום לפני אחרון לטיול, כולנו מתפעלים הנופי אוסטריה הקסומים -  ההרים בנישאים, המים הזורמים בכל מקום והפרות האדומות השרועות להן באחו בחופשיות מחזירים אותנו לטיול שלנו באוסטריה. את היום התחלנו בטיפוס ברכבל וירידה במגלשת הרים ארוכה ומהירה במיוחד - כיף גדול (Sommerrodlebahn am Klippitztorl). אחרי שירדנו מההר החלטנו לטפס שוב ולרדת הפעם ברגל בשביל הנוח המתפתל מטה (שוב לקול מחאות הילדים). משם המשכנו לארוחה אוסטרית טיפוסית של מרק ובתוכו פנקייק פרוס וכופתאות ממולאות ואיך לא שניצל וינאי לילדים. כשסיימנו לאכול השעה היתה מאוחרת ובחרנו באטרקציה הקרובה ביותר לאתר - מוזיאון הבובות של היינריך הרר. כשהגענו למוזיאון גילינו שלא מדובר במוזיאון בובות כי אם מוזיאון לתיעוד תולדותיו של מגלה הארצות האחרון, היינריך הרר (Heinrich Harrer), שגם כתב את הספר שבעקבותיו נעשה הסרט הנודע בכיכובו של בראד פיט , "שבע שנים בטיבט".  רק נסכם ונאמר שמוזיאון טיבטי הוא דרך קצת משונה לסיים טיול באירופה...

זהו, בזאת תם טיולנו עד לפעם הבאה.