צפון הולנד - 16/8/2016

אז למרות שהטיסה שלנו התעכבה בשלוש שעות, שמחנו לגלות שעובדי Europe Car בשדה חיכו לנו במיוחד בדלפק ההשכרה גם אחרי שעת הסגירה ודבי המארחת הנפלאה שלנו  ב B&B Logeren Bij Saar קיבלה את פנינו באחת בלילה בלבביות שלא הייתה מביישת הרבה אחרים גם בשעות הרבה יותר הגיוניות. כדאי פה לצין  שהצימר היה בעינינו לא פחות ממושלם - מעוצב בקפדנות הולנדית טיפוסית, מאובזר בשלמות כולל מקרר מלא בכל טוב, ארגז צעצועים לילדים,  ואפילו סוסי פוני בחצר (!!!). מומלץ מאוד.

את היום הראשון החלטנו להקדיש לשוק הגבינות באדם (Edam) שמתקיים מידי יום רביעי. שוק הגבינות הוא בעצם שריד תיירותי לשיטה קדומה בה התקיים סחר גבינות. באופן  מסורתי השוק היה בקרבת תעלה מה שאיפשר לחקלאי הסביבה להוביל תוצרתם בסירות. מה שנשאר מהשוק הוא בעיקר הצגה של מכירה פומבית בשיר וזמר לטובת התיירים. הכפר אמנם עמוס באותו יום במבקרים אבל הספקנו בכל זאת להנות מקצת מקח וממכר בסגנון הולנדי טיפוסי. משם המשכנו לוולנדם (Volendam), שהוא לכאורה כפר דייגים (בעיינינו הוא היה יותר כפר תיירים) שם טיילנו לאורך הטיילת אכלנו ארוחת צהריים של דגים מטוגנים וצ'יפס כמובן וקינחנו בפנקייק הולנדי מספר אחת לשנת 2017 בכל הולנד שאכן היה טעים מאוד.

את היום השני הקדשנו למוזיאון הפתוח באיינקהואזן (Enkhuizen)  שמשחזר את חיי הכפר ההולנדי. המוזיאון מקסים ואפשר ללמוד בו רבות על חייהם של ההולנדים בכפר במאה ה 19. יש בו גם שפע הפעלות לילדים, יצירה, משחקי חשיבה (וחליבה) והמתנדבים ההולנדיים בעמדות השונות מסבירי פנים ונעימים מאוד. אנחנו העברנו במוזיאון יום שלם עד שגרשו אותנו בחמש.

למחרת, נפרדנו מדבי הנפלאה ומצפון הולנד. בילינו את היום בפארק הפיות שמתאים בדיוק לילדים בגילאים שלנו (7,4, עיינה בילתה את רוב היום בעגלה..) הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו הגדולים מצאנו כמה מתקנים שמתאימים למידותינו. לעת ערב הגענו לדירה שלנו בכפר הנופש Landal Rabbit Hill.