קיימברידג` יורק ויורקשייר - 15/8/2017

קיימברידג' יורק ויורקשייר

היעד הראשון של הטיול היה העיר יורק ואיזור יורקשייר, מכיוון שלא רצינו לקיים נסיעה ארוכה ביום הטיסה (שאכן התאחרה בשעתיים ולא הוגש בה אוכל !!!) החלטנו ללון לילה ראשון Cambridge. אל הדירה החביבה שלנו הגענו עייפים אך רעבים. ארוחת ערב במעשנת הבשרים הסמוכה למקום הלינה שימחה בעיקר את הגדולים אבל גם השביעה את הקטנים.

למחרת יצאנו לתור את קיימברידג' על שלל הקולג'ים שלה, ביקרנו בטריניטי קולג', המוסד הותיק והאלמותי בו לימד אייזק ניוטון בכבוד ובעצמו, יש שאומרים ששם ממש נזרעו זרעי עץ התפוח שממנו צמחה תורת הכבידה אותה לומדים עד היום. משם המשכנו ב punting, שיט בסירה שטוחה על נהר ה Cam, שאותה יוחאי השיט בעצמו בכישרון רב בעזרת מוט ארוך מאוד. את הביקור בעיר סיימנו בארוחת טעימות מדוכני האוכל השונים של השוק המקומי.

שמחים וטובי לב שמנו פעמינו לעבר העיר York, אל הדירה החביבה והמאובזרת שלנו הגענו לעת ערב רעבים (שוב, נו מה?!) ומיד יצאנו לצוד ארוחת ערב, הגענו אל מסעדה איטלקית נהדרת בה גם הילדים קיבלו יחס מיוחד.

למחרת יצאו לתור את העיר הפעם בעזרת טיולי Free Tour (חינמי לגמרי) אותו הדריכה גימלאית יורקרית חביבה. ביקרנו בחלק הרומי העתיק של העיר שגם נתן לה את שמה (אבראקום), טיפסנו על חומות העיר, בין הגנים ועד לכנסיה הגדולה. אנחנו ממליצים לגשת למרכז המבקרים כדי להתעדכן במועדי הסיור. משם המשכנו אל ה DIG מוזיאון ארכיאולוגיה חוויתי לילדים וממנו אל מוזיאון הויקינגים בו למדנו על Jorvik העיר הויקינגית מהמאה ה 12 שהתגלתה ביורק לפני כ 40 שנה. שני המוזיאונים חביבים ומותאמים מאוד לילדים, כולנו נהננו.

למחרת נסענו לקו החוף של אזור יורקשייר אל הכפרRobin hoods bay , בדרך חלפנו על פני שמורת טבע נהדרת North York Moors National Park והתפעלנו מההרים הורודים מפריחת הCalluna vulgaris  . בכפר ירדנו אל שפת הים התפעלנו מעוצמת הגאות והשפל באנגליה והתרשמנו מחיי כפר הדייגים האנגלי וגם אכלנו פיש & צ'יפס ראשון לטיול.

משם המשכנו אל עיר החוףWhitby  ביקרנו  בWithby Abbey  המנזר העתיק והמרשים שחולש הצוק ופורק ע"י המלך הנרי השמיני במאה ה 16. המלך רצה להתגרש מאשתו וכיוון שהיה קתולי והאפיפיור ברומא לא התיר לו.  המלך החליט פשוט להקים כנסיה חדשה, הכנסיה האנגליקנית שהוא יעמוד בראשה (ולכן יוכל להחליט מה שהוא רוצה), להתנתק מהאפיפיורות ועל הדרך לקחת אליו את הון הכנסיה ולפרק כנסיות ומנזרים קתוליים בכל רחבי אנגליה במה שמכונה ה -Dissolution of the Monasteries שהשאיר גוויות נפלאות של מנזרים בכל רחבי המדינה שמהווים מוקדי משיכה לתיירים עד עצם היום הזה.

מהמנזר ירדנו לטיול בעיר עד למזח, טעמנו פאדג' אנגלי, צפינו בילדים שצדים סרטנים ואפילו פגשנו אמן רחוב אחד שבתו גרה בתל אביב עם פיננסייר ישראלי שפטפט אתנו מעט בעברית.

למחרת נסענו ל Fountains Abbey and Studley Royal Water Garden  שם הצטרפנו לסיור מודרך נהדר ולמדני במנזר ההרוס ובגני המים המרהיבים שבסביבתו שהם יוזמת נסיכים מקומיים.. משם המשכנו לפארק סלעים בשם  Brimham Rocks שם נהננו מתצורות סלע יחודיות ומופלאות סטייל כיסרא סמיע אשר בישראל הביקור הוא מרשים מאוד עם נוף גלויה שקשה להפסיק לגמוע ממנו - ממולץ חום. אז שמנו פעמינו לעבר אתר הלינה השלישי Lyth Valley Country Inn באזור האגמים בו בילינו את ארבעת הלילות הבאים.