לונדון - 26/8/2017

לונדון

אז כמו שאצלנו ישנה "מדינת תל אביב" הרי שבאנגליה יש "מדינת לונדון". עיר ללא הפסקה, שונה מאוד מאוד באופיה מהמרחבים הכפריים והירוקים שליוו אותנו מהלך כל הטיול. סואנת רועשת, עמוסה בתיירים ובמהגרים. שוקקת חיים, מגוונת ומעניינת, עולם אחר.

אל הדירה שלנו הגענו לעת ערב ולמחרת החזרנו את הרכב שלנו והתמסרנו כולנו לקצב החיים העירוני – גמיעת מרחקים ברגל, ברכבת תחתית ובאוטובוסים אדומים.

כחובבי Free Tours מושבעים החלטנו לתור את העיר יחד עם הסיורים המודרכים של  Strawberry Tours. בכל יום הצטרפנו לסיור באזור אחר של העיר וכך שמענו על ההיסטוריה של לונדון ועל בית המלוכה, למדנו שלל עובדות פיקנטיות ואנקדוטות משעשעות ועל הדרך ביקרנו בחלק ניכר מ"אתרי החובה בעיר". שאר הזמן הוקדש לשיטוט, קניות ומוזיאונים, אם כי בעיקר בשביל המזגן...

ביומינו הראשון בלונדון סיירנו בצד המזרחי של העיר. הסיור החל במצודת לונדון, שם למדנו כיצד הוקמה העיר וכן על אסירים מפורסמים שנכלאו במצודה והעונשים היצירתיים שהומצאו עבורם. בהמשך ביקרנו באזור ה city of london - העיר העתיקה של לונדון שמקורה בשטח של מייל מרובע וכיום מהווה את איזור הבנקאות, שם שמענו מעשיה על פועל העירייה שמצא כניסה סודית לחדר הכספות של בנק אנגליה ואיזו עסקה הוא רקח עם מנהל הבנק.ביקרנו ברובע העיתונאים, בו החלה ראשית העיתונות המודפסת ושם גם נכתבו כפרקים יומיים בעיתון כמה מיצירות המופת בשפה האנגלית. למדנו על המתח שבין העיר לונדון (העתיקה) של העם לבין ווסטמינסטר של המלוכה וגם על השריפה הגדולה שכילתה 80% מבתי העיר ובזכותה נבנתה התשתית לעיר המודרנית שהיא עד היום.

בתום הסיור לאחר ארוחת צהריים דשנה בקובנט גרדן, המשכנו לכיכר טרפלגר ונהננו מהמיזוג החינמי (ומכמה תמונות) בגלריה הלאומית. לדירה שלנו חזרנו באוטובוס קומותיים אדום לשמחתם של הילדים.

למחרת יצאנו לסיור בחלק המערבי של העיר שנושאו בית המלוכה האנגלי, חלפנו על פני ארמון בקינגהאם, שם שמענו על חסר הבית שהתגנב לחדר השינה של המלכה, שמענו על מעלליו של הנרי השמיני וכל נשותיו, עברנו בבית הפרלנט, שם שמענו על הניסיון לפוצץ אותו וכיצד נכשל בשל אהבת אחים, ובכנסית ווסטמינסטר בה נישאו ויל וקייט. שארית היום הוקדשה לקניות ושיטוט מאוקספורד ועד להייד פארק. חזרנו לדירתנו עייפים אך מרוצים.

למחרת, היום האחרון לטיולנו, הקדשנו את הבוקר לאריזות ולביקור במוזיאון לאומנות מודרנית - "טייט מודרן", נטע נהנתה מסיור מודרך והילדים נהנו מתיבת הפעלות בנושא צורה וצבע. אחר הצהריים תפסנו הפלגת סירה ציבורית על התמזה לנקודת ההתחלה של הסיור בדרום העיר. סיור הציג את הצד הדרומי של התמזה וכלל סיפורים רבים על בניני העיר המרשימים.

שמענו על גורדי השחקים ובינייני הזכוכית המשונים שצצים בעיר כפטריות אחרי הגשם. איך לאחר השקעה של עשרות אלפי פאונדים במיתוג, שונה שמו של בניין העירייה מ"אשך הזכוכית" ל"בניין העירייה", למדנו שקרני השמש שהוחזרו מבניין "הווקי טוקי" המסו את מכונית היגואר של בנקאי עשיר לפני שהוסיפו לו סוככי מתכת להצללה. שמענו כיצד אמריקאי עשיר קנה את גשר לונדון ורק כשזה פורק והורכב מחדש בעיר הולדתו התברר לו שבעצם התכוון ל"טאוור ברידג'". ושמענו גם על שייקספיר ותיאטרון "הגלוב" שהוא המבנה היחידי בעיר מאז השריפה הגדולה שיש לו גג מקש ובו עדיין ניתן לרכוש כרטיסים בעמידה כדי לצפות במחזה של שייקספיר. וכל זה היה סיום נהדר לטיול שלנו. אולי גולת הכותרת של הסיור היתה הזדמנות לראות את גשר ה tower bridge נפתח במיוחד למעבר סירה גבוהה במיוחד, שם למדנו גם על נהג אוטובוס אמיץ אשר מצא את עצמו לפני כמה עשרות שנים בנקודת החיבור בשעה שהגשר התרומם ובחר, ממש כמו בסרטים לדהור קדימה עם אוטובוס דו קומתי כדי לדלג בהצלחה על הגשר הנפתח. לשמחתו זה נגמר בשלום ורק באוטובוס אשר הפסיק לנסוע...

שמחים וטובי לב נפרדנו מלונדון ומאנגליה לא לפני שקינחנו בארוחה חגיגית וטעימה במיוחד במסעדה הלבנונית בטרמינל 4 בהית'רו שהזכירה לנו כמה נחמד בלבנט.