ממדרשת בן גוריון לסנפיר והמכתש הגדול - 11/11/2017

מדי פעם אנחנו אוהבים לטייל רק שלושתנו, האחים לבית גוטויין בטיול בסגנון "מיטבי לכת" כמו אז בחוגי סיור...
תודות לנשים המפרגנות מצאנו סוף שבוע פנוי בנובמבר 2017 ובחרנו במסלול של יומיים מלאים לאחד מהנקודות היפות במדבר בישראל - הנקראת הסנפיר - או הר כרבולת, למעשה זהו הכינוי למצלעות הדרומיות של המכתש הגדול.
הסנפיר נחשב יום טיול קשה גם למיטבי לכת, שכן מדובר בהליכה עם שיפוע צד משמעותי לאורך רוב המסלול. בנוסף עליה וירידה אימתניים למצלעות המכתש אכן הופכים את המסלול לאחד המאתגרים. המסלול הוא גם חלק משביל ישראל ומומלץ לעשות אותו בשלב שנמצאים כבר בכושר..

ההגעה לסנפיר לא פשוטה ואנחנו בחרנו ביומיים שאינם מעגליים כדי להשלים את המסלול. סה"כ כ -40 ק"מ.

נקודת ההתחלה: מדרשת בן שדה בוקר - הגעה עם רכב וחנייה בקצה היישוב, במקום בו מתחיל השביל האדום היוצא מזרחה

נקודת סיום: מפעלי אורון

לוגיסטיקה:

• כדי להמנע מלסחוב מים ליומיים, תיאמנו עם חיים ברגר אשר בשדה בוקר, שיטמין לנו מים בנקודה מתואמת מראש בנחל עפרן (אשר ליד גבעת מדור). לנקודה זו הגענו בסוף היום ראשון והצטיידנו במים.
  • תאמנו מראש מונית מירוחם שאספה אותנו בסוף היום השני ממפעלי אורון והחזירה אותנו לרכב שחיכה לנו במדרשה.

המסלול

הקלטה של המסלול ניתן למצוא: כאן (נפתח ב google earth)

יום א: יציאה ממדרשת שדה בוקר על השביל בסימון שבילים אדום, ומשם בכחול לעבר הר צרור. מהר צרור המשכנו בניווט חופשי לחלקו העליון של נחל דרוך. שם הורדנו את התיקים ויצאנו בגב קל, להליכה של כ-2 ק"מ לכל כיוון לעבר הפרסה של נחל דרוך - נקודה מרהיבה ששווה את המעקף.
לאחר שחזרנו לתיקים המשכנו בניווט חופשי לעבר השביל הכחול אשר יורד בנחל תלול. לא סתם קוראים לו נחל תלול שכן הוא מאוד מאוד מאוד תלול. והשביל היורד בו הרפתקני ולעיתים אף מסוכן. לא מומלץ לאנשים עם פחד גבהים.  משם המשכנו עם שביל ישראל עד לנקודת החניה.

יום ב: מנקודת החניה, חברנו לשביל ישראל והתחלנו לטפס עם נחל עפרן לעבר המצלעות של המכתש הגדול. העליה קשה אך לשמחתנו במקומות רבים התקינו זיזים וסולמות המאפשרים לעלות בין שכבות הסלע בבטחה יחסית.
קשה לתאר את הנוף המרהיב שנשקף בקצה העליה. שם ניתן לראות את כל המכתש הגדול פרוס.
המסלול ממשיך בשביל שחלקים לא מעטים ממנו הם בשיפוע צד משמעותי, השביל תופר בעליות וירידות את המצלעות. חשוב לתכנן את הזמנים ולא להתעכב מאחר וכל ק"מ נמשך הרבה יותר ממה שרגילים. השביל ממשיך על הר כרבולת ובנקודה מסויימת הוא עובר דרך שביל עפר שמוביל למפעלי אורון. שם אנחנו עזבנו את השביל והגענו לנקודת הסיום