נורמנדי - 25/8/2018

הנסיעה מצפון בלגיה לאזור נורמנדי יחסית ארוכה (כ-5 שעות) לכן החלטנו לעצור בעיירה הציורית Honfleur. בעיירה זו נמצאת עיר הנמל המשומרת ביותר בנורמנדי. זוהי עיר קטנה ומקסימה עם סמטאות ציוריות, כנסית עץ עתיקה והרבה חנויות שוקולד וממתקים. במקום גם גנים יפים ובהחלט נקודה טובה לעצירה של כמה שעות וארוחת צהרים.

את היום השני באזור התחלנו באחד האתרים המרשימים ביום בטיול כולו – המנזר על האי מון-סן-מישל -  Mont-Saint-Michel. האי נמצא כקילומטר אחד מהחוף, על שפך נהר הקואנון. פעמיים ביום הוא הופך לחלק מהיבשה בשל תופעת ושפל קיצונית המאפיינת אזור זה. על האי הוקם מנזר עצום ומרשים שהביקור בו היה עוצר נשימה. בהמלצת בעלת אתר הלינה שלנו הקדמנו להגיע ואכן הצלחנו להנות ללא גדודי המבקרים הפוקדים את האתר המדהים מדי יום. במנזר עצמו הצטרפנו לסיור מאורגן עם מדריכה במבטא צרפתי כבד שהצליחה לחשוף בפנינו את הקורות את המנזר ב-1000 השנים האחרנות.

לאחר הביקור "חזרנו" לתקופת מלחמת העולם השניה והגענו לחוף הנחיתה "Utah" שהיה אחד מ-5 חופי הנחיתה של בעלות הברית ביוני 1944 - הקרב לכיבוש החוף מידי הגרמנים היה קשה ומרשים ולווה בנחיתה ימית עצומה גם באיגוף אנכי של כח מוצנח של שתי אוגודות. המוזיאון מספר את הסיפור, הקושי וההקרבה בכיבוש החוף, כמו גם את האתגר ההנדסי העצום סביב הקמת נמל זמני כדי לאפשר המשך הכנסת קוחות ואספקה לקוחות הלוחמים.
כדי להרגיש את הנושא על בשרינו עצרנו באתר D-Day Experience- שבו התנסנו בתדריך שבו קיבלו הצנחנים טרם הצניחה המסוכנת כמו גם בסימלטור מטוס הצנחה.

ביום השלישי התחלנו את דרכינו לפריז, לא פני שעברנו בעוד אתר ממלחמת העולם השניה - The Pointe Du Hoc.באתר מרשים זה הניצב מעל צוק הניצב גבוה מעל הים, הוצבה סוללת תותחים גרמנית אשר סיכנה את מבצע הנחיתה הסוללה המבוצרת בונקרים רבים היוותה נקודה אסטרטגית. כח נחתים כבש את המקום במבצע נועז מן הים הכולל טיפוס על מצוק האבן האימתני.

לסיכום היום עברנו בעיירה Cean אך בחרנו לבסוף לאור קוצר הזמן לא לבקר במצודה ובסמטאות העיר העתיקה ובמקום פקדנו את סניף Decathlon המקומי.