בלגיה וצרפת

שיתוף:

את היעד לקיץ 2018 בחרנו לפי כרטיסי הטיסה בנקודות (נוסע מתמיד) שנותרו באלעל. השילוב האפשרי היה הלוך לבריסל וחזרה מפריז ומשם התחלנו לתכנן. נעזרנו בשני ספרים, הראשון טיולי כוכב של סיגלית בר -  ספר מעט ישן, אך לרוב רלוונטי המתאר את האתרים השונים בבלגיה. והשני ספר המשפחה המטיילת לפריז. בהמלצתו של חבר מקומי הוספנו גם כמה ימים באזור נורמדי במערב צרפת שם בעיקר נעזרנו באינטרנט כדי לתכנן.

לרשותינו עמדנו 14 ימים שהחלטנו לחלקם באופן הבא:

• 6 הלילות הראשונים הוקדשו לדרום מזרח בלגיה, חבל הארדנים ווולוניה – שם שמנו את מרכז הכובד של הטיול. אזור עם הרבה אטרקציות וטבע. הלינה היתה בדירה כפרית מקסימה
  • 3 לילות הקדשנו לצפון בלגיה – חבל פלנדריה. בדרך בין וולוניה לפנדריה עברנו יום בבריסל. הלינה היתה בדירה חמודה
  • 2 לילות בחבל נורמנדי שבצרפת -  הלינה היתה בוילה מהממת
  • 3 לילות בפריז בהם ישנו בדירה מקסימה מרוהטת כאילו אנחנו בארמון במאה ה-17

תכנון זה אפשר לייצר 4 כוכבים מהם יצאנו לטיולים עם מעברים לא קשים סה"כ הכל בין נקודות הלינה. יום הנסיעה היחידי שהיה ארוך יותר היה במעבר מבלגיה לנורמנדי בצרפת.

את כלל האתרים בהם ביקרנו תוכלו למצוא במפה שהכנו. האתרים הירוקים הם אלו שביקרנו בהם, והכחולים הם כאלו שלבסוף לא הגענו אליהם.

אז מה יש בבלגיה? בירות בלגיות המון, וופלים בלגיים (בבלגיה הם סתם וופלים), שוקולד בלגי (גם בבלגיה הוא שוקולד בלגי) כפרים ציוריים כמה מצודות והמון היסטוריה של מערב אירופה, מלחמת העולם הראשונה השניה ועוד הרבה קודם והכל טובל בירוק נהדר כמיטב המסורת האירופאית.

בלי להתכוון הטיול קיבל גוון של היסטוריה צבאית לתקופת שחרור אירופה על ידי בעלות הברית במלחמת העולם השניה. מצאנו עצמינו מרותקים למהלך הקרבות מיום הפלישה (D-day) בנורמדי דרך הקרבות בחבל הארדנים בבלגיה בכ-10 מוזיאונים ואתרים מרתקים. בערבים צפינו בפרקים של הסדרה "אחים לנשק" של סטיבן שפילברג שהכניסו אותנו לאווירה.