מרכז היער השחור - 12/4/2014

ביום השביעי לטיולנו לאחר שהתמקמנו בדירתנו החדשה (Wonnentäler Apartments שבקנצינגן) והצטיידנו מחדש בסופר השכונתי (ניתן להשקיף עליו ממרפסת הדירה, הכי שכונתי שיש) יצאו בעקבות ה Luchspfad, חתול הבר המיסתורי. אמנם את החתול עצמו לא ראינו (הוא בטח נסע לחופשה בארץ עם פלחטל הגמד) אבל השקפנו על המון חיות מקרטון ומעץ, למדנו על עקבות וכמה רחוק  קופצת כל חיה ביער. אחרי הטיול המשכנו למליסקופף, מרחק כמה דקות נסיעה, שם אכלנו ארוחת צהריים קלילה של נקניקיות ופלאמנקוכן - שמנת חמוצה, בצל קצוץ ובייקון על בצק דקיק - יאמי. חידשנו כוחותינו ורצנו כולנו לעבר מגלשות ההרים הסמוכות. הפעם, בעקבות הניסיון המוצלח בטודנאו (וגם כי זה נראה פחות מפחיד) אף אחד לא השתפן וכולם זכו לגלוש, אפילו עופרי! משם נסענו לאגם מומלזה, הקפנו את האגם (הקטנטן) וקינחנו בופל בלגי מופלא. נטע ויוחאי נהנו מכמה רגעי שקט, משמע היו זוג צעיר (או מאוד מבוגר) בעוד הילדים העסיקו עצמם בפינת המשחק המושלמת של המסעדה שלמרגלות האגם.

למחרת שמנו פעמינו לצרפת לעבר דרך היין של אלזס. לקולמר הגענו בשעת בוקר מאוחרת, לאחר קרב על חניה במרכז העיר הגענו בריצה למוזיאון הצעצועים (שנסגר כמובן ב 12:00...) שם מצאנו אוסף קסום של בובות, רכבות ושלל משחקי קופסא לקטנים וגדולים. משם המשכנו לסיור מודרך בעברית (!) ברכבת הירוקה שנוסעת בין אתרי התיירות השונים שבעיר. את הביקור סיימנו בארוחה אלזסית אמיתית שכללה קיש לורן, שוקורט (תבשיל של כרוב כבוש ובשרים) ופאי תפוחים שהיה לא פחות ממושלם. אין ספק שארוחה הטובה ביותר בטיול לגרמניה היתה בכלל בצרפת smiley. משם המשכנו לחוות הפרפרים שבהונאוויר,  שהיתה חביבה (גם אצל הפרפרים עוד לא החלה העונה...) יעלה הצליחה לספור 60 מיני פרפרים וזכתה בצמיד ובשרשרת מחנות המזכרות. משם נסענו לריקיאוויר שאמנם מתחרה על התואר "אחד הכפרים היפים בצרפת" (אם לא ה-), אך בשש בערב כשכל החנויות סגורות, מזג האוויר סגרירי והרחוב הראשי בשיפוצים הוא רחוק שנות אור מהתואר הנ"ל....

למחרת השכמנו קום, התארגנו, הצטיידנו ויצאנו לעבר "פארק אירופה" גולת הכותר של הטיול. פארק אירופה הוא פארק השעשועים הגדול בגרמניה ואחד הטובים באירופה יש בו מתקנים לגדולים ולקטנים והוא פשוט מקסים. התמזל מזלנו להגיע ביום פתיחת העונה ולמרות שהיה יום שבת התורים היו קצרים (אם בכלל) וזכינו להנות באמת מכל מה שיש לפארק להציע. שמחנו לגלות שיש המון מתקנים שמתאימים גם לפיצקולים מגובה מטר ומגיל 4 (כלומר ליעלה), עופרי כנראה יצטרך לחכות לטיול בר- המצווה כדי למצות את הפארק כהלכה. שיא הביקור היה במופע ההחלקה על הקרח (גם לגדולים smiley) ורכבת ההרים המתנאה בתואר הרכבת המפחידה ביותר בפארק, ה - Silver Star שמפתחת מהירות של 130 קמ"ש!!! ואפילו נטע שחוטפת בחילה מספלים מסתובבים הכריזה עליה כגולת הכותרת!

ביומו האחרון של הטיול שמנו פעמנו דרומה, בדרך לשדה התעופה בציריך עצרנו בשביל הפסלים בגרפנהאוזן שלמרגלות אגם שלכוטזה. השביל עובר במסלול מעגלי קליל בתוך היער ולכל אורכו ניתן למצוא פסלים קסומים מגולפים בעץ. את הארוחה האחרונה של הטיול אכלנו במסעדת טננמולה שמתפארת בתפריט בעברית, פינת חי ובריכות דגים, מתקן מפואר של בריכות מים מלא במשאבות וברזים לילדים ואפילו טרקטור עם כף שתמורת חצי יורו אפשר להעמיס בעזרתה נסורת ולהעביר מצד לצד. עייפים אך שבעים ומרוצים נסענו לשדה התעופה בציריך שם נפרדנו מהרכב השכור ועלינו על טיסה מפנקת וריקה למחצה חזרה ארצה. ה

יה כיף גדול וטוב ולחזור הביתה.