אזור האגמים - 17/8/2017

אזור האגמים

לאחר ארוחת בוקר אנגלית למהדרין בפונדק שלנו, שמנו פעמינו אל העיירהConiston  שם שכרנו סירה ממונעת ממרכז הספורט הימי שליד שטנו באגם מקצה לקצה כשכל אחד בתורו מתנסה בנהיגה בסירה. אחרי השיט קינחנו במרק ותה בחלב Bluebird Caffe. בית הקפה נקרא על שם ה Bluebird K7 סירת המירוף של שיאן המהירות Donald Malcolm Campbell שמצא את מותו בשיט בסירת ה Bluebird באגם זה. האכלנו את הברווזים שעל שפת האגם והמשכנו בדרכנו לעבר מסלול הליכה מישורי וקל באגם Tarn Hows. המסלול הוא של כ-4 ק"מ אם אפשרות לבקר במפל חמוד. בדרך רואים תופעה ייחודית - אנשים "שותלים" מטבעות בתוך רווחי גזעי העץ. מדובר באלפי מטבעות שיוצרים בסופו של דבר כעין שריון לגזע העץ. קינחנו בגלידה משובחה מאת הגזלן שבסוף המסלול ושבנו אל הפונדק לארוחת ערב וטורניר של דאבל (:.

למחרת, התחלנו את היום בפארק חבלים בשם Treetop Trek (חובה להזמין מקום מראש) במסלול אתגרי בין העצים, למרות החששות הראשוניים כולם עמדו באתגר ונהנו לקנח באומגה ענקית לסיומת. בשעות הצהריים גשם החל לרדת לכן נאלצנו לשנות תכניות ולוותר על מסלול הליכה בשם Loughrigg Tarn & Rydal Water. במקום מצאנו עצמנו בעיירה Ambelside שם ניצלנו את הזמן לקניות ולביקור במוזיאון Armitt Museum המוקדש לסופרת והמאיירת ביאטריס פוטר, מחברת "פיטר הארנב" ולאוסף ספרים עתיקים. שמחנו לגלות שביאטריס היתה בוטנאית מוכשרת ואפילו למדנו דבר או שניים על פטריות. את ארוחת הערב בילינו בפאב מקומי עם רצפות עץ מעוקמות וגונחות.

בבוקר המחרת יצאנו לכיוון צפון מזרח לטובת סיור מודרך במכרה הצפחה Honister Slate Mine (חובה להזמין מקום מראש). ביקרנו במכרה שם שמענו על פעולתו ותנאי העבודה הקשים בו החל מהמאה ה-19 ועל חידוש הפעילות בו כמכרה ואתר תיירות ביוזמתו של איש אחד שנחמץ ליבו לראות מכרה סגור. משם החלטנו לסטות מתכנית הטיול ולהקיף בהליכה את אגם Buttermere במסלול מישורי וקליל (באמת) שאורכו כ 7 קמ'. משם חזרנו לפונדק למסיבת פרידה וסעודה אחרונה כי בבוקר המחרת כבר שמנו פעמינו לעבר וויילס.

בדרךך וולשה עצרנו במסלול חביב שנמצא דווקא על גבול ה Yorkshire Dales סביב מפלים בשם Ingleton Waterfalls. אורכו של המסלול הוא כ 7 קמ' והכניסה אליו בתשלום. החלק המוצלח של המסלול הוא דווקא לא המפלים עצמם שהם די עכורים (בצבע קולה - בגלל המינראלים) אלא החלק שעובר בין גבעות יורקשייר והנוף בו פשוט עוצר נשימה, כן אין מה לעשות אנחנו מכורים כבר לגבעות ירוקות מנוקדות בכבשים זוללות עשב. הילדים שמחו לקבל בתחילת המסלול חוברת הפעלה לילדים, סטייל פקח צעיר" אמנם רק בנקודה האחרונה הבנו שצריך בעצם לצבוע בעיפרון את דף המשימות על גבי התבליט שנמצא על גבי כל תחנה אבל הילדים בכל זאת זכו במדליה והיו מאושרים.