טוסקנה - 17/4/2024

בצל המלחמה וברגשות מעורבים יצאנו בפסח תשפ"ד לאיטליה היפה. שלא כמנהגנו נסענו רק המשפחה המצומצמת, זאת כדי להקל על התכנון והביצוע. היעד נבחר לפי זמינות טיסות אל על ומזג האוויר (השאר בוטלו, נדחו, שונו בעטיה של המלחמה ולפי הפכפכות המצב). את הלינה חילקנו בין טוסקנה, לפיזה ורומא.

אין ספר טיולים מסודר לאזור לכן הכנו מפה של כל המקומות שיתכן ונרצה לבקר בהם. (סימן ירוק לנקודות בהן ביקרנו בפועל). הנקודות כולל אתרים היסטוריים ואריכאולוגיים, אטרקציות, ערים ומסלולי טיול. בפועל פעלנו לפי שיקולים של קיצור נסיעה, מזג האויר, הכוח והחשק.

יום 1

יום רביעי בשבוע, יום עבודה מלא, שיא הלחץ של אמצע השבוע + סגירות לקראת הנסיעה, מסיימים לעבוד בסביבות 1900 (יוחאי רק ב 2030) אבל מצליחים באורח נס לסיים את כל האריזות, הסגירות, הסידורים עד 2230 בלי לכעוס על אף ילד, שיא אישי ומשפחתי. הולכים לישון כמה שעות וקמים ב 0230 לשדה.
נתב"ג עמוווווס, כן כן גם ללקוחות מועדפים של אל על. למרות הכל מספיקים לגנוב עוד 30 דקות בלאונג' והטיסה יוצאת (כמעט) בזמן. נוחתים בשמחה לתור בלתי נגמר בביקורת דרכונים והשכרת הרכב וסוף סוף יוצאים לדרך.

תחנה ראשונה Montepulciano, מוצאים חניה חינם ומטפסים לעיר, קריר והרחובות די ריקים, משוטטים בין הסמטאות, עוצרים בכמה חנויות ויקבים ומצליחים למצוא מסעדה פתוח שמגישה פסטה פיצ'י, בשר ויין מקומי. מי צריך יותר? מגיעים לכיכר ונכנסים למבנה העירייה, האמיצים מטפסים לתצפית במגדל. מגיעים לחדר דקה לפני שנסגרת הקבלה, הוילה שלנו חלומית ומפנקת כפי שרק ניתן לדמיין אבל אנחנו לא מתעכבים ויוצאים לסופר זריז וארוחת ערב נפלאה בעיירה הסמוכה, Greve in Chianti, טעים מאוד ושירות לבבי.

יום 2

מזג האוויר לא אתנו :| גשם חזוי מהצהריים, אנחנו לא נותנים לו לקלקל לנו את התכניות ויוצאים למסלול הליכה של כ-6 ק"מ סביב הוילה וטיפוס לפסגה הקרובה לתצפית על כל האזור. יעלה מקבלת פטור ונשארת בחדר. המסלול נפלא, עובר בין בתי הכפר ועצי זית מטפס אל ההר ויורד חזרה. בדרך פוגשים בצבי אחד ויותר מידי תולעים. חוזרים לחדר לשנ"צ ולעת ערב יוצאים שוב לעיירה Greve  לארוחת ערב, הפעם במסעדה משפחתית ובינונית. כשמסיימים קפואאאא ואפילו לא מוצאים גלידה לקינוח.

יום 3

יוחאי ונטע משכימים קום ויוצאים לטיול בין הכרמים שסובבים את הוילה. מזג האוויר מושלם והנוף עוצר נשימה, חוזרים כעבור שעה עם בוץ בנעלים לעורר את הילדים ולצאת ל Firenze. ב 1030 כבר מחכה לנו אור המדריכה לסיור בעיר. במהלך הסיור לומדים על משפחת מדיצ'י, כיצד עשתה את הונה בנתה את העיר ותמכה באומנים, מגיעים לקתדרלה, עוצרים ליד דלתות בית הטבילה של גיברטי, הגטו היהודי בו רוכזו היהודים ל"הגנתם" ושומעים על סיפורה של חולדה קמפניינו ואיך שרדה בימי מלחמת העולם השניה. לומדים לזהות גלידה איכותית (סגורה במיכלי נירוסטה!) ושומעים קצת על חיי היום יום באיטליה. אחרי ארוחת צהריים נפלאה בטרטוריה ורדי מטפסים לכיכר מיכאלאנג'לו לתצפית מופלאה על העיר ויורדים מטה דרך גן הורדים הקסום. מסיימים במוזיאון לאונרדו שמשחזר את פלאיו ההנדסיים מתוך כתביו ומספר על מחקריו הרפואיים ויצירתו האמנותית. המילה גאון כנראה לא מחילה לתאר אותו ואת פועלו. אחרי שופינג בקטנה והשלמות בסופר חוזרים לוילה, מסיימים את הערב בעוד פסטה ויין רוזה מעולה ב 9.90 מהסופר.

יום 4

שוב גשם... מזמינים סיור ביקב ומגיעים למרבה הבושה באיחור. אליסה מנהלת השיווק מעבירה סיור עינייני ודידקטי, לומדים על עקומת ההתפתחות של היין, תהליך הייצור מחביות נירוסטה, לאלון צרפתי וחרס עד לבקבוקים, איך מקבלים תעודה של Chianti Classico ועל חשיבות הגידול והייצור המקומי. טועמים כמה יינות בלווית נישנושים טעימים ויוצאים שמחים וטובי לב. בינתיים השמש כבר יצאה, הנוש משגע ויוחאי מחליט לצאת למסלול הליכה. הגשמים הרבים הביאו לעליה מפלס המים מה מה שחייב לחלוץ נעלים במקומות בהם חוצים את הנחל - לקול צהלות הקטנים וקיטורי יעלה, מזג האוויר משתנה במהירות, משמש, לגשם לברד !!! עיינה מחליקה לתוך שלולית ועכשיו כולם כבר מקטרים. חותכים דרך העיירה הסמוכה לרכב, בדרך עיינה מתפנקת בחליפה חדשה ומושלמת ובתחתונים יבשים. כמה כיף שהציווליזציה קרובה לטבע.

משם ממשיכים ל San Gimignano, מזג האוויר לא להיט מה שמקל עלינו למצוא חניה להיט, טועמים שוקולד מקומי, מבקרים במוזיאון העינויים (בעע), מסתובבים עוד קצת בין הסמטאות, מתפנקים בקפה ועוגה טעימים ממש ועולים לתצפית על המגדלים, לא סתם דבק בה הכינוי מנהטן של ימי הביניים.

יום 5

קמים בעצלתיים, אוכלים ארוחת בוקר בעצלתיים, אורזים מנקים (גם בעצלתיים) ויוצאים כמובטח לפארק חבלים. שעתיים של כיף לילדים ושעמום להורים (ספר הקריאה נשאר במזוודה :|). מנשנשים, מתאוששים ויאללה ל Pisa